· Omschrijf jullie productuitvoerig. Je mag hier schetsen aan toevoegen.
We denken aan kleding die op een manier wordt gemaakt die goed is voor de wereld om ons heen.
We kwamen op dit idee nadat we een moodboard hadden gemaakt over ons grote thema “Eco-chique”.
Het concept idee bestaat al maar wij hebben een aantal dingen veranderd maar het idee blijft hetzelfde:
Kleding die goed is voor de wereld om ons heen maar tegelijk ook nog exclusief blijft.
· Vertel hoe jullie product binnen de trend valt.
Dit valt binnen onze trend omdat onze main trend “ Eco Chique” is, duur maar tegelijkertijd goed voor de wereld.
· Omschrijf de doelgroep voor jullie product. Doe dit specifiek; omschrijf eens één persoon die een voorbeeld is voor de hele doelgroep.
Onze doelgroep … onze persoon is iemand die bewust is op wat gebeurt met de wereld en met het milieu en ondertussen ook geïnteresseerd is in trends.
We gaan uit van iemand die op z’n minst een MBO niveau 4 opleiding doet maar waarschijnlijk HBO of net is gaan werken.
Verder gaan we ook uit van een redelijk tot een bovengemiddeld inkomen omdat de ecologische kleding toch wel redelijk prijzig is.
Als woonplaats hebben we gedacht dat de persoon toch wel in Zuid-Holland of in Noord-Holland, in ieder geval in de buurt van de stad.
· Omschrijf concurrerende producten en bedrijven.
Onze concurrentie zijn eigenlijk alle andere kledingmakers en verkopers en kortom dus: andere kleding die niet ecologisch wordt gemaakt.
Dit komt omdat ecologische kleding veel duurder is dan kleding die niet ecologische wordt gemaakt, daardoor worden ze eerder verkocht dan ecologische kleding.
· Geef aan welke prijscategorie jullie kiezen: laag – middel – hoog. Leg uit waarom. (Gebruik bij dit punt ook de productlevenscyclus theorie (PLC))
De prijs categorie op dit moment is nog hoog, dit komt omdat het product nu nog best wel nieuw is en lang nog niet overal te krijgen.
Over een tijdje, als het product verder groeit en dan bijna in de “rijpheid” zit, zal de prijs gaan zakken en zullen dus meer mensen (early en late majority) de producten ook gaan kopen.
Hoe we op het idee gekomen zijn (onze brainstorm)
Ideeën:
· Eco-tv (tv’s van nu zijn heel slecht voor het milieu)
· Eco kleding
· Dure vormen van dingen die al bestaan die goed zijn voor de natuur
Uiteindelijk kozen we voor het idee van:
Ecologische kleding
We denken aan kleding die op een manier wordt gemaakt die goed is voor de wereld om ons heen.
We kwamen op dit idee nadat we een moodboard hadden gemaakt over ons grote thema “Eco-chique”.
Het concept idee bestaat al maar wij hebben een aantal dingen veranderd maar het idee blijft hetzelfde:
Kleding die goed is voor de wereld om ons heen maar tegelijk ook nog exclusief blijft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten