dinsdag 28 september 2010

Ecological f*cking rulezzz!

Voor ecologisch chique hebben we vooral kleding gespot. Er zijn vele creatieve manieren om dit uit te breiden. Men is erg hebzuchtig tegenwoordig, en des te duurder des te beter. Grote modehuizen hebben zich al erg verdiept in het ecologische. Eerst begon het met bond, maar langzamer hand verbreedt men hun horizon, en wordt er al veel meer gedacht aan het milieu. Op het moment bevindt ecologische kleding zich in de fase ‘Early Adopters’, want het er zijn slechts een paar modehuizen die zich ermee bezig houden. Wat ook inhoudt dat er weinig aanbieders zijn, en er zijn nog maar een kleine groep die het ook echt draagt. Maar vergis je niet, het zijn voornamelijk beroemdheden die zich dit kunnen permitteren. We hebben het gezien bij de Blackberry. Beroemdheden moesten per se interessant doen over wat voor ‘nieuws’ ze hadden ondekt, en kijk wat voor gigantische hype het op het moment is. Ecologisch staat ook gelijk aan de productfase ‘Growth’. Dat houdt in dat de concurrentie veelal hun eigen versie van het product op de markt brengen om op die manier deel uit te maken van het succes van het product.

Maar niet alleen kleding werpt zijn succes op de markt. Maar ook het eten begint een trend te worden. Steeds meer mensen proppen zich vol met gezond eten. Daarnaast denkt men ook meer aan dieren en het milieu. Dus wordt ook meer biologisch eten gekocht. En ook hier geldt hoe duurder hoe beter. Ze worden ook steeds meer in supermarkten verkocht, en het assortiment wordt ook steeds uitgebreider. Biologisch eten behoort nu tot de fase: ‘Early Majority’. Dat houdt in, dat het de eerste grote groep die het koopt. Het behoort ook tot de “Maturity’. Dat houdt in dat de concurrentie erg heftig wordt, en dat er steeds meer aanbiedingen komen. Maar het biologisch eten is nog steeds vrij prijzig, dus het behoort eigenlijk meer tot de beginfase van de Maturity.

Dus wie weet leven we over een tijdje echt als ecologische retards met een beetje high tech speed als drug….. 




   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten